ă numesc Răzvan Perşa, absolvent al Facultăţii de Teologie Ortodoxă şi student al Facultăţii de Litere, secţia Filologie Clasică. Licenţă pe hristologia ioaneică cu titlul: Hristologia Ioaneică. O abordare lexicografică. Sunt absolvent al Facultăţii de Teologie Ortodoxă, Masterat: Doctrina si Hermeneutica.
Articole pulicate:
1. Perșa Răzvan, Îngerul Domnului între anghelofanie şi Hristofanie, Sesinuea de Comunicări Studenţeşti a Facultății de Teologie, Cluj-Napoca, 2008 ediţie electronică.
2. Perșa Răzvan, "Sfânta Scriptură- Modus vivendi", publicat în volumul Sfânta Scriptura Izvor viu al vieţii creştine şi al Teologie Ortodoxe, Editura Universitaria, Craiova, 2008, pp. 205-221.
3. Perșa Răzvan, "Sfinţii Părinţi-Criteriu al autenticităţii textului scripturistic" publicat în volumul Exegeza şi ermineutica biblică în operele Sfinţilor Parinţi Capadocieni, Editura Mitropolia Olteniei, Craiova, 2009, pp.1-13.
4. Perșa Răzvan, "Monogenes- de la Sfânta Scriptură la Simbolul de Credinţă", în volumul Fundamentele biblice ale Crezului Niceo-Constantinopolitan, Editura Mitropolia Olteniei, Craiova, 2011, pp. 107-129. download aici
5. Răzvan Perșa, "Omul, subiect pasiv în renaşterea baptismală. O perspectivă ioaneică", in Studii Teologice, nr. 1, 2011, pp. 205-228. Pentru rezumat http://studiiteologice.ro/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=282&catid=33&Itemid=11&lang=ro
6. Răzvan Perșa, "Terminologia curativă în episodul vindecării bolnavului de la Scăldătoarea Bethzatha. Ioan cap. 5", 2012, în curs de publicare.
16 comentarii:
Te felicit! Îţi doresc spor şi binecuvântare!
Sunt mândru de tinerii teologi ca tine, să-ţi păstrezi ascuţimea şi modestia!
Felicitari pentru blog, Razvan! Sunt ferm convins de faptul ca lucrarea ta in ogorul studiilor biblice va fi rodnica. Iti doresc mult succes in frumoasele tale preocupari si sa ai permanent neastamparul de a-L cunoaste pe Dumnezeu.
Mihai Vladimirescu
Felicitari, colegule!! Sa stii ca te apreciez foarte mult pentru articolele tale si eu cred ca ai sa ajungi bine in viata. Mult succes in continuare si nu te lasa. Bafta multa si la Licenta si la admiterea la master!!! Dumnezeu sa te aiba in paza si am sa ma rog si eu mereu pentru tine.
Vi-am pregatit cartea pe situl meu la sectiunea "resources."
Te felicit și eu Răzvane! Azi am descoperit blogul tău și mă bucur nespus de activitatea ta și mai ales de pasiunea de care dai dovadă. Găsesc superbă și mai ales de urgent folos combinația prezentă în tine, adică a unui interes pentru text, literă, manuscrise, critică istorică și - în sfârșit - apartenența la confesiunea ortodoxă. Nu mă refer aici la bucuria unui ”suporter” confesional ortodox, care vrea dinadins să aibă în curtea lui ce este la modă în lumea studiilor biblice, ci la convingerea sinceră că Ortodoxiei îi este absolut necesară și îi lipsește preocuparea de genul celei pe care tu, împreună cu alți interesați plini de avânt, sper că veți putea să o dezvoltați. Îți doresc mult succes în drumul tău! cu sincere aprecieri, Alexandru Ioniță
Razvane mie unuia imi pare rau pentru tine. Tii prea mult la litera si uiti ceea ce este cu adevarat ortodoxia, iar orgoliul tau este mult prea mare, de mandrie sa nu mai vorbesc... Lasa litera pentru ca nu te duce decat sa ai anumite indoieli si anumite conceptii nesanatoase pentru ortodoxie, cauta ceea ce au cautat sfingii parinti, pe Dumnezeu, dar pe Adevaratul Dumnezeu... Trebuie sa intelegi ca niciodata omul nu va fi capabil sa inteleaga ce scrie in Sf Scriptura sau ce au scris Sfintii Parinti daca nu ajunge la o traire a ortodoxiei, nu la studiul virgulei sau cuvintelor...
Ion, as vrea sa fiu de acord cu tine, dar nu pot. Parintele Galeriu spunea ca fiecare cuvant al Sfintei Scripturi este o revelatie. Acrivia stiintifica de care da dovada Razvan nu trebuie sa fie neaparat obsesie pentru forma, pentru litera, ci preocupare pentru taina ce sta ascunsa sub acoperamantul formei. As tinde sa cred ca nu ai citit niciodata un text in original, intr-o limba clasica sau moderna, de aceea nici nu poti intelege fiorul pe care il simte un traducator atunci cand descopera tainele unui text. Cu atat mai mult ale unui text biblic. Ortodoxia este dreapta credinta, nu-i asa? Poti oare desparti ortodoxia de cunoasterea adanca a Sfintei Scripturi? N-ar fi rau sa-l rasfoiesti putin pe sf.Ioan Gura de Aur...
Da Maria inteleg ce vrei sa spui tu si sunt de acord cu tine, dar de la ce zici tu, pana la una din afirmatiile lui Razvan, unde pur si simplu a pus-o gen daca nu exista in Scriptura nu exista deloc e distanta mare...Razvan deja a luat-o pe partea aia in care Scriptura e totul, dar mai exista si Traditie si Ortodoxia nu este numai Scriptura pentru ca stim bine ca protestantii au dat in extrema asta si unde au ajuns...
Dragă Ion, am evitat să dau răspuns provocării tale (îmi permit să folosesc pers. 2 sg. pentru că, spre deosebire de ceilalți nu ți-ai dezvăluit identitatea)însă perspectiva simplistă și tranșantă pe care o evidențiezi în ultimul comentariu mă îndeamnă să fac acest lucru. Nu am să-ți dau citatele biblice care arată importanța cuvintelor din Scriptură, care nu vor trece, nici măcar o iotă sau o cirtă, cuvinte pe care Fiul le-a primit de la Tatăl și le-a dat Apostolilor, ca să fac asemenea Sf. Ioan Gură de Aur care spune în introducerea la Omilia I la Romani: τοῦτο ὑμῖν καταλιμπάνω λοιπὸν ἐπιζητεῖν͵ οὐδὲ γὰρ ἅπαν τα παρ΄ ἐμοῦ χρὴ μανθάνειν ὑμᾶς͵ ἀλλὰ καὶ αὐτοὺς πονεῖν καὶ ἐπιζητεῖν͵ ἵνα μὴ νωθρότεροι γίνησθε. aceasta o las pe seama voastră să cercetaţi, Căci nici nu trebuie să învățați totul numai de la mine, ci e bine ca şi voi să vă osteniţi şi să cercetaţi, ca nu cumva să deveniţi leneşi.
Am să te trimit la un studiu, românesc de data aceasta, ca să fiu acuzat de protestantism: Pr. C. Coman, Sf. Scriptură și ermeneutica biblică ortodoxă, Studii Teologice/ 2009/3, pp.31-60. Principiul de care mă acuzai se numește Sola Scriptura și nu mai este folosit nici măcar de către bibliștii protestanți. Pr. John Breck spunea că ortodocși au ajuns mai mult să sărute Scriptura decât să o citească. Dar nu numai atât ci și: "Ne-am însușit obiectivarea Scripturilor și eliminarea lor din propriul context eclesial și liturgic."
Odată cu cartea lui Hans Georg Gadamer Wehrheit und Metode nici nu mai poate fi vorba de un principiu unilateral, ca cel pe care l-ai enunțat. Poziționarea interpretului într-o tradiție este absolut obligatorie. Poziționarea mea într-o tradiție este evidentă. Majoritatea articolelor publicate au argumentare patristică, iar unele privesc probleme strict patristice, mai mult critica textuală este o disciplină de origine patristică.
Încă o problemă, ai spus că pe lângă Scriptură mai există și Tradiția și Ortodoxia. Eu consider că Tradiția este însăși Ortodoxia și nu trebuie disociate, iar Scriptura este în Tradiție, iar Tradiția este din Scriptură. Orice disociere este distrugătore.
Am să îți dau un citat patristic care pune aceeași problemă, pe care ai pus-o, dar în termeni mult mai diplomați și mai ales echilibrat teologic: Sf. Ignatie Teoforul spunea: "Pentru că am auzit pe unii spunând: Dacă nu-L găsesc pe Hristos în arhive, nu cred în Evanghelie! Când le-am spus, că este scris, mi-au zis: Dar tocmai asta te întreb! Pentru mine, însă, arhivele sunt Iisus Hristos, arhive sfinte, crucea Lui, moartea, învierea lui, credința dată prin El. În arhivele acestea vreau să mă îndreptățesc prin rugăciunile voastre". Ep. către Filadelfieni VIII, 2
Salut Razvane! Felicitari pentru acest blog! Eu zic ca merita sa publici o buna parte din ce ai postat aici si in alt format( intelegi tu ). Incearca o colaborare ceva cu o revista de peste hotare,sunt convins ca vor fi incantati de demersul tau.
Succes si sa ne auzim cu bine!
Felicitări!
Domnul Razvan Persa , ma numesc Muresan A. din Ocna Mures jud alba detin un manuscris foarte vechi mostenit de la bunica...ati putea sa ma ajutati in legatura cu traducerea lui?.. soul4techno@yahoo.com va multumesc
CE ai făcut cu fotografile ms. evanghelic de la Iași - cel ecfonetic? Era interesant... Îl pot folosi ca anexă ilustrativă undeva?
WAhrheit und Metode
Și de-ar fi să piară Scriptura,
Traditia, adică cei ce trăiesc întru Duhul,
ar putea-o rescrie oricând, nu la virgulă, dar în Adevăr.
Iar la acuza mândriei cum vom putea răspunde? Doar prin a recunoaște.
"Si am vazut ca toata stradania si toata izbanda omului la lucru nu este decat pizma unuia fata de altul. Si aceasta este desertaciune si vanare de vant!"
"Se Gesù Cristo fosse vivo si vergognerebbe
delle tonnellate d’oro e delle vostre banche…
Se Gesù Cristo fosse vivo si vergognerebbe
delle chiese piene d’oro e delle banche…"
https://www.youtube.com/watch?v=cOt6NG3rWo0&feature=share
https://www.youtube.com/watch?v=B_HHChthNYw&list=PLQm82WgXbB8hoN1j1hJ4XIGE0eDwb3vW3
Trimiteți un comentariu